Podzimní pochod 2011

1.den
Sraz byl na hlaváku. Měli jsme nástup. Pak jsme se přemístili k vlaku. Byl dokonce kupéčkový! Vešli jsme se akorát do jednoho kupé (výhoda menšího počtu, protože druháci byli asi ve třech ne-li více kupé). Jeli jsme asi 2 hodiny. Po cestě jsme svačili, někteří hráli karty a snědli jsme buchty-šátečky, které jsme přivezli já s Honzíkem. Potom jsme vystoupili a přestoupili jsme na další vlak, který jel do Žďáru nad Metují. Poté jsme šli asi 4km do Stárkova. Tam jsme se ubytovali ve škole. Spali jsme ve velmi malé tělocvičně. Po vybalení byla večeře- chleba s pomazánkou. Pak byla Johnova hra. Rozdělili jsme se na 5 skupinek. A dozvěděli jsme se, že jsme vězni pevnosti Board a musíme plnit úkoly, které nám nařídí dozorci, abychom jsme se mohli dostat na svobodu. První úkol: vytahovat mince z kýble, ve kterém byly smíchány nejrůznější potraviny(voda, chleba, banán, sýr,…). David z druhého oddílu se dokonce pozvracel(nedivím se mu). Druhý úkol: Překonat opičí dráhu-podlézat, skákat, dělat kotrmelce. Třetí úkol:Uhádnout asi pět hádanek. Byly celkem těžké. Čtvrtý úkol: Po zatočení jít po provaze bez jediného přešlápnutí vedle. Pátý úkol: Udržet naplněnou láhev, co nejdýl v levé ruce. Na ostatních úkolech jsem nebyli. Po této hře byla večerka.

2.den
Měli jsme jet do Adršpašských skal, ale protože nám ujel vlak před nosem museli jsme změnit plán. Šlo se tedy do skalního města Ostaš. Nejdříve jsme došli do osady a pak jsme se vydali do skal. První jsme si prohlídli Sluj českých bratří, potom Kočičí jrad. Bylo tam takové menší skalní bludiště. No, prostě super, krása, ráj.Moc, moc se mi to líbilo. Potom jsme se vrátili zpátky do osady Ostaš a dali jsme si oběd. A vrátili jsme se zpátky. Ještě jsme si chtěli prozkoumat samotnou pevninu Ostaš, ale nenašli jsme cestu. A tak jsme se pomalu, ale jistě vraceli do Stárkova. V tělocvičně jsme se převlíkli do suchého a do večeře jsme měli volno. Po veřeř se pouštěl film Jak dostat tatínka do polepšovny.

3.den
K snídani byly buchty. Poté jsme se sbalili na výlet. Tentokrát jsme šli na pevnost Dobrošov. Dojeli jsme vlakem do Náchoda. Od tam jsme šli do kopce až jsme uviděli Jiráskovu chatu. Počkali jsme na ostatní a nakonec jsme uviděli i bunkry. Nejdříve jsme šli na vyhlídku na bunkr Můstek. Poté jsme si zaplatili prohlídku pevnost Dobrošov. Ke konci prohlídky jsme se podívali i do bunkru Můstek a ne jenom na jeho vyhlídku. Pak jsme šli do Jiráskovi chaty na polívku-hovězí vývar. Po dostatečném najezení jsme vyrazili do bunkru Jeřáb. Výklad nám povídal dokonce voják! A nakonec jsme se podívali do srubu Březinka. Bylo to nejzajímavější ze všech bunkrů, protože tam byly figuríny a ukázka tehdejších postelí(byly dosti tvrdé) a také zbraní. Po této poslední prohlídce jsme se vrátili pěšky do Náchoda a jeli jsme vlakem do Žďáru nad Metují.Tam jsme se rozdělili na 2 skupiny (rychlejší, pomalejší). Šli jsme zpátky do Stárkova. U školy jsme si očistili boty a šli jsme si psát deník do tělocvičny. Potom byla véča-špagety. Po večeři započala vědomostní hra. Soutěžili jsme v čtyřech týmech asi po deseti lidech. Byly tam otázky z chemie, přírodopisu, češtiny, literatury,významu slov, zeměpisu a dějepisu. Celkem fajn. Když jsme nevěděli otázku mohli jsme zavolat Lišinovi nebo použít jednoho z 4 rádců-Koba, Markétu, Martina H. a Řepy.

4.den
Dnes jsme se konečně vypravili autobusem do Adršpachu. Prohlídky byly po oddílech. Nejdříve jsme viděli indiána a také jsme byli u ozvěny, ale nic se neozývalo. Potom jsme také viděli homoly cukru. Byl to velikanánský balvan, který se odspodu rozšiřoval, takže stál na nejužším místě. Pak jsme vyšli na vyhlídku, vyfotili jsme se na velkém skalnatém schodu a pokračovali jsme dál až ke skále Milenci. Potom už to šlo rychle. Prošli jsme kolem Věže Alžběty (od té doby jsem si pořád říkala její německý název), Sloního náměstí, gotické brány, hlavy lvice, kamene ve kterém bylo zrcadlo (skalní) a zakotvili jsme u Krakonošova zubu, kde jsme si dali oběd. V Adršpachu bylo tentokrát hodně němců. Jedna paní se nás při obědě zeptala: What is does ? Pak si začmuchala k naší sýrové pomazánce a zeptala se: Cheese ? A my jsme odpověděli: Yes, yes. Další němci nám zase říkali: Guten Apetit. A jedni němci si nás dokonce fotili!!! Nakonec jsme si zaplatili vyjížďku na lodičce Titanic 2 (tak se jmenovala, ale byla velmi malá). Viděli jsme Havajské ostrovy, pozůstatky Titanicu, Majka Jaksona a další. Velmi jsme se na vyjížďce pobavili. Poté jsme se vraceli zpět do Stárkova teplickými skalami. Velmi, velmi hezký výlet. Po návratu jsme dělali obědové rohlíky na další den. Protože Čak neumí mazat máslo, bylo máslo pomatlané po celém rohlíku, stolu i Čakových rukách. Pak byla večeře-guláš. Večer jsme hráli hru na novináře. Rozdělili jsme se na týmy po sedmi lidech tím, že jsme si zahráli škatule, škatule hejbejte se. Markéta nám řekla pravidla a mohli jsme začít. Nejdříve jsme sledovali ochranku, která nás odvedla za celebritami a pak jsme ochranku sestřelili papírovou koulí, abychom mohli odvést celebritu do našeho hotelu (školy). Pak jsme si šli vyřídit novinářskou akreditaci, nejdříve jsme šli pro razítko k lékaři (museli jsme oběhnout ve dvojicích nebo trojicích sloup), potom jsme si zašli na úřad pro foťák a znovu pro razítko k doktorovi (tentokrát jsme museli najít 10 rozdílů na obrázku). A nakonec jsme šli na kurz focení (museli jsme si Zapamatovat obrazec a poté ho překreslit). A konečně na tiskovou konferenci s celebritami. Celebrity byli vedoucí oddílů a předseda ZS. Každé celebrity jsme se mohli zeptat na jednu otázku. Po tiskovce jsme dělali rozhovory a fotky s celebritami. Celebrity: Džonus Džonovič, John Mittner, John Cajmr, Thomas Cajmr, Thomas Vencl a Drejk.

5.den
Ráno jsme se sbalili a měli jsme snídani. Po snídani jsme se dobalili a začali uklízet školu. Po dostatečném vymetení, vytření a nablýskání jsme se vypravili na nádraží do Žďáru nad Metují. Na nádraží jsme si dali sváču a poté jsme si zahráli pár her. Nejdříve jsme se plížili k Ondru Dańkovi a poté jsme mu zapíchli nůž do zad (jen jako!). A pak jsme hráli Cukr, káva, limonáda, čaj, rum, bum. Potom přijel vlak a my jsme jeli do Brna s jedním přestupem.