Jarní pochod (13. – 17. 4. 2017)

1. den (čtvrtek)

Ve čtvrtek začaly Velikonoční prázdniny a my jsme vyrazili na tradiční Jarňák; tentokrát na severní Moravu do okolí města Mohelnice. Autobusem ze Zvonařky jsme dojeli do Olomouce, odkud jsme dále pokračovali přes Litovel do Mladče. Zde začala naše cesta. První zastávkou byly pěkné Mladečské jeskyně, kde nás čekala prohlídka. Poté jsme pokračovali přes zelenající se lesy do vesnice Bílá Lhota. Ubytovali jsme se v tělocvičně zdejší školy, a poté jsme si na přilehlém hřišti zahráli několik her (například "Na želvičky" nebo "Králi, králi, dej vojáčka").

2. den (pátek)

Druhý den jsme zahájili ranní písní a rozcvičkou. Po snídani jsme si zabalili věci a vyrazili na cestu do podhradní vesnice Bouzov, nad níž se tyčí středověký hrad. Když jsme v lesích nalezli vhodné místo, uvařili jsme si špagety, a poté jsme už šlapali přímo k hradu. Zde jsme si v doprovodu průvodkyně prohlédli všechny hlavní místnosti. Ve škole na bouzovském náměstí jsme si odložili věci, a poté jsme si ještě zašli k nedalekým rybníčkům, abychom zde nařezali proutky na pletení mrskaček.

3. den (sobota)

Třetí den nás cesta vedla z Bouzova údolím říčky Třebůvky do Loštic. Během cesty jsme objevili krásnou skalku vprostřed lesů, na níž se nacházelo ohniště a přístřešek. Neváhali jsme a uvařili jsme zde oběd, na nějž jsme dnes měli netradiční lunchmeat s bramborovou kaší. Po příchodu do Loštic nás čekala návštěva zajímavého Muzea tvarůžků, kterými je toto město proslulé. Spali jsme v místním kulturním domě a večer jsme strávili barvením velikonočních vajíček.

4. den (neděle)

V neděli jsme vyrazili z Loštic do Mohelnice, kde se potkáme s ostatními oddíly. Počasí nám dnes příliš nepřálo, bylo vskutku aprílové: chvilku pršelo, poté padaly kroupy, načež všechny mraky zmizely a krásně svítilo sluníčko. O chvíli později na nás začal padat mokrý sníh. My jsme se však nevzdali a navzdory počasí zvládli celou trasu až do Mohelnice. Po setkání s ostatními Zéesáky nadešla večerní hra, kterou připravovala Rada ZS. Naším úkolem bylo secvičit scénku s velikonoční tématikou.

5. den (pondělí)

Celé ráno probíhalo v duchu mrskání a hodnocení vasjíček i mrskaček. Po úklidu tělocvičny jsme se vydali do města, kde jsme si dali oběd. Násdledně jsme už jen došli na nádraží a odjeli vlakem zpět do Brna.